14. 12. 2020

Komuniké za zasedání Komise rozhodčích FAČR ze dne 14. prosince 2020

Komise rozhodčích Fotbalové asociace České republiky na svém pravidelném zasedání 14. prosince 2020 po analýze odehraných utkání v 11. kole FORTUNA:LIGY přijala následující závěry:

FC Baník Ostrava – Bohemians Praha 1905

Ve 22. minutě asistent rozhodčího Lukáš Matoušek správně nechal dokončit útočnou akci domácího družstva a následně chybně signalizoval ofsajd. Po kontrole VAR rozhodčí Alex Denev správně uznal dosaženou branku.

Ve 48. minutě rozhodčí Alex Denev správně udělil druhou žlutou kartu a následně červenou kartu hráči hostujícího družstva č. 37.

SFC Opava – FK Mladá Boleslav

V 18. minutě rozhodčí Ondřej Berka správně nenařídil pokutový kop pro hostující družstvo za hraní rukou hráče domácího družstva č. 5. Nejednalo se o zakázaný způsob hry.

Ve 47. minutě VAR Jana Adámková nemohla z dostupných záběrů jednoznačně posoudit, jestli se hráč hostujícího družstva č. 39 před vstřelením branky nacházel v ofsajdu. Z tohoto důvodu správně doporučila ponechat rozhodnutí učiněné na hrací ploše.

V 88. minutě se rozhodčí Ondřej Berka dopustil chyby, když nenařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva za hraní rukou hráče hostujícího družstva č. 15. Pokutový kop byl nařízen na základě intervence VAR Jany Adámkové.

FK Teplice – SK Sigma Olomouc

V 57. minutě se asistent rozhodčího Adam Horák dopustil chyby, když nesprávně signalizoval ofsajd hráče domácího družstva č. 11. Po kontrole VAR rozhodčí Miroslav Zelinka správně uznal dosaženou branku.

FK Jablonec – FC Viktoria Plzeň

Ve 35. minutě se asistent rozhodčího Dan Vodrážka dopustil chyby, když před dosažením branky  nesignalizoval ofsajd hráče hostujícího družstva č. 9. Po kontrole VAR rozhodčí Karel Hrubeš správně dosaženou branku neuznal.

1.FC Slovácko – AC Sparta Praha

V 16. minutě se asistent rozhodčího Jan Hurych dopustil chyby, když nesprávně signalizoval ofsajd hráče hostujícího družstva č. 9. Rozhodčí Jan Machálek nechal správně dokončit útočnou akci hostujícího družstva a po kontrole VAR byla branka uznána.

V 54. minutě se rozhodčí Jan Machálek dopustil chyby, když nesprávně uznal branku hostujícího družstva. Na základě doporučení VAR Pavla Orla došlo k přezkumu situace, po kterém byla branka odvolána z důvodu útočného faulu hostujícího hráče č. 6.