24. 11. 2020

Komuniké za zasedání Komise rozhodčích FAČR ze dne 24. listopadu 2020

Komise rozhodčích Fotbalové asociace České republiky na svém pravidelném zasedání 24. listopadu 2020 po analýze odehraných utkání v 8. kole FORTUNA:LIGY přijala následující závěry:

FC Slovan Liberec – FK Jablonec

Ve 25. minutě se rozhodčí Miroslav Zelinka dopustil chyby, když nenařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva za držení hráče domácích č. 19 hráčem hostí č. 16 v pokutovém území. Pokutový kop byl nařízen až po provedeném přezkumu na hrací ploše.

Ve 48. minutě rozhodčí Miroslav Zelinka nenařídil pokutový kop ve prospěch hostujícího družstva po pádu hráče hostí č. 24 v pokutovém území. KR rozhodnutí rozhodčího Miroslava Zelinky akceptuje.

Bohemians Praha 1905 – FK Teplice

Ve 48. minutě rozhodčí Ondřej Berka správně nařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva za udeření loktem do obličeje hráče domácích č.28 hráčem hostí č.37.

FC Zbrojovka Brno – 1.FK Příbram

V 76. minutě rozhodčí Pavel Orel správně nařídil pokutový kop ve prospěch hostujícího družstva za podrážení hráče hostí č. 9 hráčem domácích č. 29.

V 80. minutě se rozhodčí Pavel Orel dopustil chyby, když nesprávně nařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva po střetu hráče domácích č. 29 s hráčem hostí č.25. Pokutový kop byl odvolán na základě intervence VAR Ondřeje Pechance. Nejednalo se o zakázaný způsob hry.

FC FASTAV Zlín – FC Viktoria Plzeň

Ve 30. minutě se rozhodčí Alex Denev dopustil chyby, když nesprávně nařídil pokutový kop ve prospěch hostujícího družstva poté co hráč domácích č.2 vědomě zahrál míč hlavou na svou ruku. Pokutový kop byl odvolán po intervenci VAR Jana Petříka. Nejednalo se o zakázaný způsob hry rukou.

V 90. minutě rozhodčí Alex Denev správně neuznal branku hostí za hraní rukou hráče hostí č. 9.

AC Sparta Praha – SK Dynamo České Budějovice

Ve 14. minutě VAR Pavel Rejžek nemohl z dostupných záběrů jednoznačně posoudit, jestli se hráč hostujícího družstva před vstřelením branky nacházel v ofsajdové pozici. Z tohoto důvodu Komise rozhodčích rozhodnutí o uznání dosažené branky neakceptuje jako správné, protože v takovém případě má VAR potvrdit rozhodnutí asistenta rozhodčího učiněné na hrací ploše.

V 51. minutě VAR Pavel Rejžek správně doporučil rozhodčímu Petru Hockovi uznat vstřelenou branku hostujícího družstva, protože z dostupných záběrů nemohl jednoznačně posoudit, jestli se hráč hostujícího družstva před vstřelením branky nacházel v ofsajdové pozici.

V 92. minutě rozhodčí Petr Hocek správně udělil domácímu hráči č.8 druhou žlutou kartu a následně červenou kartu.