18. 2. 2020

Komuniké ze zasedání Komise rozhodčích FAČR ze dne 18. 2. 2020

Komise rozhodčích (KR) Fotbalové asociace České republiky na svém zasedání 18. února 2020 po analýze odehraných utkání ve 21. kole FORTUNA:LIGY přijala následující závěry:

FK TEPLICE – SK SIGMA OLOMOUC

Ve 22. minutě se rozhodčí Zbyněk Proske dopustil ve spolupráci s asistentem rozhodčího Radimem Dreslerem chyby, když nenařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva. Této chybě předcházelo špatné poziční postavení rozhodčího, který měl být blíže k místu nedovoleného zákroku, odkud by rozhodl jak o samotném přestupku, tak místu tohoto přestupku (uvnitř nebo mimo pokutové území).

MFK KARVINÁ – FC FASTAV ZLÍN

Ve 29. minutě domácí družstvo dosáhlo první branky utkání v situaci, kdy se při střele domácího hráče několik jeho spoluhráčů nacházelo v ofsajdové pozici. Po dosažení branky zůstal asistent rozhodčího Jiří Kříž stát u rohového praporku a komunikoval s rozhodčím Pavlem Fraňkem, zda některý z hráčů v ofsajdové pozici neovlivňoval brankáře hostujícího družstva.

Rozhodčí následně branku uznal. KR tuto hraniční situaci a rozhodnutí rozhodčích z hrací plochy akceptuje i s přihlédnutím k ne zcela průkazným opakovaným záběrům zmíněné situace.

FK JABLONEC – 1. FK PŘÍBRAM

Ve 14. minutě asistent rozhodčího Jiří Moláček nesprávně signalizoval ofsajd domácího hráče postupujícího na branku hostujícího družstva. Asistent rozhodčího byl v momentě přihrávky v nesprávném pozičním postavení, proto došlo k chybnému vyhodnocení této situace.

V 72. minutě rozhodčí Ondřej Berka správně neuznal dosaženou branku hostujícímu družstvu, jelikož dosažení branky předcházela ruka útočícího hráče.

Ve 2. minutě nastavené doby hry druhého poločasu rozhodčí Ondřej Berka nařídil správně pokutový kop ve prospěch domácího družstva.

BOHEMIANS PRAHA 1905 – SK SLAVIA PRAHA

Rozhodčí Pavel Rejžek v utkání mj. řešil tři složité situace. Nejdříve ve 26. minutě správně nenařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva, jednalo se o vzájemný souboj hráčů bez porušení pravidel.

KR akceptuje rozhodnutí rozhodčího z 56. minuty při velmi hraniční herní situaci v pokutovém území domácího družstva.

V 82. minutě se domácí družstvo dožadovalo nařízení přímého volného kopu za hru rukou hostujícího brankáře mimo pokutové území. Rozhodčí tuto situaci vyhodnotil správně. Přestože došlo v případě brankáře hostujícího týmu k dotyku ruky s míčem, nejednalo se v tomto případě o porušení pravidel.

SFC OPAVA – FC VIKTORIA PLZEŇ

V 85. minutě rozhodčí Emanuel Marek správně nenařídil pokutový kop pro domácí družstvo po nafilmovaném pádu domácího hráče v pokutovém území hostujícího družstva. Nejednalo se o nedovolený zákrok, rozhodčí správně udělil domácímu hráči žlutou kartu za simulování.