25. 2. 2020

Komuniké ze zasedání Komise rozhodčích FAČR ze dne 25. února 2020

Komise rozhodčích (KR) Fotbalové asociace České republiky na svém zasedání 25. února 2020 po analýze odehraných utkání ve 22. kole FORTUNA:LIGY přijala následující závěry:

FC BANÍK OSTRAVA – FK JABLONEC

V 61. minutě měl být napomenut žlutou kartu domácí hráč č. 7 za bezohledné vrážení do soupeře. Rozhodčí Ondřej Pechanec přestupek nemohl vidět, jelikož se udál za jeho zády.

4. rozhodčí Jan Machálek s asistentem rozhodčího Zdeňkem Dobrovolným chybně hlavnímu rozhodčímu neposkytli potřebnou informaci. VAR dle Protokolu správně neintervenoval v rámci nastalé situace. 

V 94. minutě hlavní rozhodčí nesprávně udělil druhou žlutou kartu a následně červenou kartu hostujícímu hráči č. 16. Jednalo se o nedbalý přestupek.

SIGMA OLOMOUC – AC SPARTA PRAHA

V 19. minutě rozhodčí Pavel Královec nechal správně pokračovat ve hře po pádu domácího hráče v pokutovém území hostujícího družstva. Nejednalo se o zákrok, za který by měl rozhodčí nařídit pokutový kop.

V nastavené době hry došlo k přezkumu na hrací ploše, kdy rozhodčí přezkoumával střet hráčů v pokutovém území domácího družstva, ke kterému došlo v 90. minutě po střele hostujícího hráče č. 20. Po provedeném přezkumu rozhodčí správně potvrdil své původní rozhodnutí.

FC VIKTORIA PLZEŇ – 1. FK PŘÍBRAM

Ve 41. minutě rozhodčí Petr Hocek správně posoudil situaci v pokutovém území hostí, když nenařídil pokutový kop. Jednalo se o souboj protihráčů, při kterém došlo k vzájemnému držení.

V 69. minutě rozhodčí chybně nenařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva. V přerušené hře VAR Karel Hrubeš doporučil přezkum na hrací ploše, po kterém rozhodčí v souladu s PF nařídil pokutový kop a hostujícímu hráči udělil žlutou kartu za bezohledný přestupek.

V 81. minutě asistent rozhodčího Matěj Vlček nechal dohrát útočnou akci domácího družstva a poté, co bylo dosaženo branky, signalizoval ofsajd domácího hráče č. 19. Postup asistenta rozhodčího byl v souladu s Protokolem VAR.

FC SLOVAN LIBEREC – BOHEMIANS PRAHA 1905

V 15. minutě rozhodčí Pavel Orel správně nařídil pokutový kop ve prospěch domácího družstva.

Ve 35. minutě asistent rozhodčího Martin Leška správně posoudil herní situaci, která předcházela dosažení druhé branky domácího družstva. O ofsajd se nejednalo.

V 58. minutě se hráči hostujícího družstva dožadovali nařízení pokutového kopu za hru rukou domácího hráče v pokutovém území.  Rozhodčí tuto situaci vyhodnotil správně. Přestože došlo k dotyku ruky s míčem, nejednalo se v tomto případě o porušení pravidel.

V 80. minutě rozhodčí správně přerušil hru před dosažením branky hostujícího družstva pro nedovolený zákrok hostujícího hráče.

SK SLAVIA PRAHA – SFC OPAVA

V 55. minutě VAR Petr Ardeleanu správně doporučil neuznat branku domácího družstva na základě záběru, který prokázal ofsajd domácího hráče č. 17.

FC FASTAV ZLÍN – SK DYNAMO ČESKÉ BUDĚJOVICE

Ve 40. minutě v přerušené hře VAR Jiří Adam správně doporučil přezkum na hrací ploše, po kterém rozhodčí Pavel Julínek v souladu s PF nařídil pokutový kop. 

MFK KARVINÁ – FK TEPLICE

V 66. minutě rozhodčí Ondřej Lerch správně udělil druhou žlutou kartu a následně červenou kartu hráči hostujícího družstva č. 23.

V 80. minutě rozhodčí správně nenařídil pokutový kop po pádu hostujícího hráče č. 11 v pokutovém území domácího družstva, k přestupku domácího bránícího hráče vůbec nedošlo.